ZMIERNITE si svoje UTRPENIE z BOLESTI CHRBTA len drobnými ZMENAMI v živote.

Stiahnite si e-knihu ZDARMA bez zadania E- MAILU a hneď teraz odhaľte 5 zdravých návykov, vďaka ktorým si výrazne uľavíte od nekonečnej bolesti chrbta.

5 výživných látok pre liečbu bolesti chrbtice a kĺbov

5-vyzivnych-latok-rpi-liecbe-bolesti-chrbtice

Problémy s pohybovým aparátom má v dnešnej dobe čoraz viac ľudí už i v nižšej vekovej hranici (33 až 44 rokov) ako pred dvadsiatimi rokmi.

S bolesťou chrbtice, ramenných, bedrových a kolenných  kĺbov má skúsenosti možno 80% populácie vo svete.

Prečo je to tak?

Je jedno či manuálne pracujete alebo máte sedavé zamestnanie. Výsledok býva často rovnaký bolesť chrbta a kĺbov.

V prvom prípade pohybový aparát preťažujeme a v druhom je zrejmý nedostatok pohybu. V oboch prípadoch sa môžete po určitom čase prepracovať k funkčným poruchám a dokonca až k poškodeniu kĺbových štruktúr vášho tela.

Mnohí z vás z rôznych dôvodov odkladáte riešenie prvých prejavov bolestí na neskôr.

Poviete si však to prejde to je len dočasné a navštívite lekára až keď príde neznesiteľná bolesť.

Chytrá stratégia ako liečiť funkčné poruchy aj štrukturálne poškodenia chrbtice a kĺbov je založená na týchto 4-och pilieroch – správne používanie tela (postoj), pravidelný pohyb, oddych a výživná strava.

Aj keď ako tak dodržiavate uvedené piliere zdravia, vekom stráca vaše telo schopnosť vytvárať látky potrebné pre zdravé fungovanie kĺbov chrbtice a veľkých kĺbov ako sú ramená, bedrá, kolená a členky.

Výsledkom sú rôzne ochorenia ako osteoartróza, artróza, artritída, osteoporóza, osteochondróza a iné…..

Napriek tomuto hrozivému scénaru existujú látky, vďaka ktorým si môžete vylepšiť zdravie Vašej chrbtice i kĺbov.

O aké látky ide? To vám hneď teraz prezradím.

5 výživných látok pre liečbu bolesti chrbtice a kĺbov

Poďme si teda predstaviť 5 výživných látok, ktorých liečivé účinky na kĺby vášho tela potvrdzujú i rôzne vedecké štúdie.

Bromelain

bromelain

Bromelaín je rastlinným proteolytickým enzýmom, ktorý sa nachádza v dužine a v stonke ananásu.

Jeho sila spočíva v tom, že dokáže rozkladať a odstrániť prebytočné bielkoviny, ktoré sa vytvárajú pri zraneniach, podráždeniach a zápaloch tkanív ľudského tela.

Často sa enzým bromelaín využíva pri ťažkostiach s trávením, pri ničení vírusov, pri posilnení imunitného systému, regulácii krvného tlaku a pri urýchlení hojenia zranení.

Ale rovnako môže pomôcť pri upokojení bolesti chrbta a pohybového aparátu:

  • redukuje zápaly a bolesť (napr. zápaly koreňových nervov chrbtice, ischias, artritída …)
  • uvoľňuje stuhnuté svaly alebo svalové napätie (napr. pri spazmoch, seknutiach, skrátených svaloch…)

Odporúčaná denná dávka bromelaínu je 100 mg.

Pozn.: Ľudské telo vytvára proteolytické enzýmy v pankrease. Bohužiaľ, produkcia týchto pankreatických enzýmov klesá vekom. Výraznejší pokles nastáva od veku 27 rokov. Preto je dôležité dopĺňať tieto enzýmy z iných zdrojov.

Kurkumin

kurkumin

Kurkumin je prírodnou látkou, ktorá sa získava z korenia kurkumy. Vyzerá ako žltý prášok.

Silnou  vlastnosťou kurkuminu je, že prirodzene znižuje zápal v tele. Narozdiel od aspirínu alebo ibuprofénu nepoškodzuje pečeň ani obličky.

Výskumom sa zistilo, že kurkumin má pozitívne účinky pri liečbe artritídy, zápale šliach a liečbe úrazov. 

Kurkumín tiež redukuje bolesť v kĺboch a má upokojujúce účinky na nervový systém. Rovnako pomáha udržiavať duševnú rovnováhu a pokoj (dobré pre ľudí v strese).

Kurkumín sa ťažšie vstrebáva a preto sa pre zvýšenie jeho vstreabateľnosti odporúča kombinácia s piperinom (výťažok z čierneho pepra).

Odporúčaná denná dávka kurkuminu je cca 200 mg v kombinácii piperinom 20 mg.  

TIP: Vysokokoncentrovaný extrakt z kurkumy s najvyšším obsahom kurkumínu v kombinácii s piperinom získate kliknutím na odkaz KURKUMIN

Glukosamin

glukosamin

Glukosamin je prirodzenou látkou ľudského tela. Je zodpovedný za tvorbu molekuly glykosaminoglykánu, ktorá obnovuje a opravuje tkanivá ako napr. kĺbne chrupavky a medzistavcové platničky.

Ak sa molekula glykosaminoglykán prestane vytvárať výsledkom môže byť poškodenie chrupaviek veľkých kĺbov ale i segmentov chrbtice.

Vekom stráca ľudské telo schopnosť vytvárať dostatočné množstvo glukosamínu. Preto je chrupavka náchylnejšia k opotrebeniu a výsledkom môže byť osteoartróza kĺbov.

Riešením ako doplniť nedostatok glukosaminu v ľudskom tele je užívať glukosamín v sulfátovej podobe.

Podľa rôznych štúdií pravidelné požívanie glukosamín sulfátu má podobný efekt ako analgetiká. Avšak bez vedľajších účinkov.

Glukosamín pomáha viazať vodu, čím sa zlešpuje pružnosť chrupavky a pohyblivosť kĺbov.

Efekt glukosamínu pri redukcii bolesti kĺbov sa zvyšuje v kombinácii s ďalšou dôležitou látkou chondroitínom. Čo dokazuje i nasledujúca štúdia.

Tá porovnáva účinky placeba, glukosaminu, chondroitínu a kombináciu glukosaminu a chondroitínu u pacientov trpiacich osteoartrózou.

Po šesť mesačnom testovaní nastalo zmiernenie bolesti u pacientov s miernymi a veľkými bolesťami kĺbov.

Podľa rôznych štúdií, aby sa dosiahol potrebný účinok na redukciu bolesti kĺbov je potrebná denná dávka cca 1500 mg glukosamín sulfátu.

(zdroj štúdie  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17658908 )

Chondroitin

chondroitin

Chondroitin je súčasťou chrupavky, ktorá dáva kĺbom svoju silu a elasticitu pri pohlcovaní šoku pri mechanickom namáhaní.

Taktiež absorbuje tekutinu do okolitého spojivového tkaniva a pomáha pri vytváraní  novej chrupavky. Nachádza sa aj vo vašich medzistavcových platničkách.

Chondroitin v kombinácii s glukosaminom majú podľa mnohých štúdií lepší účinok na upokojenie bolesti kĺbov a zlepšenie ich pohyblivosti.

Čo potvrdzuje i štúdia uvedená v kapitole “Glukosamin”.

U chondroitínu je potrebné povedať, že jeho účinok nastupuje až po niekoľkomesačnom užívaní (viac ako 2 mesiace). Jeho výhodou je, že tento účinok potom naďalej pretrváva aj po jeho vysadení.

Odporúčaná denná dávka je 300 až 500 mg.

MSM (metylsulfonylmetan)

msm-proti-bolesti-chrbtice

Methylsulfonylmethan alebo presnejšie známy pod skratkou MSM je prirodzene sa vyskytujúca a najlepšie vstrebateľná forma síry.

Nachádza sa v rôznych potravinách ako je napríklad mäso, morské plody, ovocie a zelenina.

MSM je veľmi dôležitý pre zdravie vašich väzivových a chrupavkovitých tkanív, podporuje tvorbu kolagénu a pomáha pri výžive a regenerácii kĺbov.

Výskum ukázal, že MSM je účinný pri znižovaní príznakov osteoartritídy, zmierňuje zápaly a tlmí bolesť kĺbov najmä v kombinácii s glukosamínom.

Dokazuje to i táto štúdia na 118 pacientoch trpiacich oasteoartrózou. Pacientom bol bola podávaná kombinácia 500 mg MSM s 500 mg glukosaminom trikrát denne 12 týždňov a testovaná s placebom.

Záver štúdie:

MSM v kombinácii s glukosaminom produkovali analgetický a protizápalový účinok pri osteoartritíde. Kombinovaná terapia ukázala lepšiu účinnosť pri znižovaní bolesti a opuchu a pri zlepšovaní funkčnej schopnosti kĺbov ako pri jednotlivých látkach.

Všetky liečby boli dobre tolerované. Možno konštatovať, že kombinácia MSM s Glukosamín poskytuje lepšie a rýchlejšie zlepšenie chorobného stavu u pacientov s osteoartritídou.

Odporúčaná dávka MSM je 500 – 900 mg denne. V prípade veľkých bolestí môže byť aj vyššia až do 3000 mg denne.

Zhrnutie

Uvedené látky majú svoj význam pri liečbe opotrebovaných kĺbov i zápalov v tele. Hlavne ich pozitívne účinky na osteoartritídu potvrdzujú i rôzne vedecké štúdie.

Ak ste sa dopracovali k väčším problémom s kĺbami a hľadáte zdravé riešenie namiesto analgetík, tak odporúčam silnú trojku glukosamínu, chondroitínu a MSM.

Túto údernú trojkombináciu stačí nasadiť raz alebo dvakrát ročne po dobu 3 mesiace v takomto dávkovaní:

glukosamín 500 mg 1-krát denne

chondroitín 200 mg 1-krát denne

MSM 300 mg 1krát denne

Túto kombináciu užívajte ak trpíte zápalovým ochorením veľkých kĺbov alebo kĺbov chrbtice resp. ak máte degeneratívne zmeny chrbtice. Tzn.. ak máte osteoartritídu alebo reumatoidnú artritídu.

POZNÁMKA: Uvedenému dávkovaniu sa približuje výživový doplnok od Marathontime, ktorý nájdete kliknutím na tento odkaz: VÝŽIVA PRE VAŠE KĹBY 🙂

STOJÍ ZA ZMIENKU: Nepotrebujete aby súčasťou tejto kombinácie bol Kolagén, ktorý si vie telo udržať a vytvoriť samo ak sa hýbete, robíte strečing a zdravo stravujete.

Vhodné je dopĺňať i vitamín C, ktorý podporuje tvorbu a udržanie kolagénu. 

 

 

 

Komentáre