ZMIERNITE si svoje UTRPENIE z BOLESTI CHRBTA len drobnými ZMENAMI v živote.

Stiahnite si e-knihu ZDARMA bez zadania E- MAILU a hneď teraz odhaľte 5 zdravých návykov, vďaka ktorým si výrazne uľavíte od nekonečnej bolesti chrbta.

Výživu na bolesť kĺbov a chrbtice? Užívať či nie?

vyzivu-na-bolest-klbov

Určite ste už mnohokrát počuli a možno aj vyskúšali výživu na bolesť kĺbov alebo chrbtice  s obsahom glukosaminu v kombinácii s chondroitinom.

 

Aký význam hrajú glukosamin a chondroitin pre výživu na bolesť kĺbov?

 

Glukosamin je prirodzenou zložkou vášho tela. Je zodpovedný za vytváranie molekuly glykosaminoglykánu, ktorá obnovuje a opravuje telesné tkanivá a to hlavne kĺbne chrupavky. Ak sa táto molekula prestane vytvárať môže to byť príčinou poškodenia chrupaviek veľkých kĺbov ale aj stavcov chrbtice.

Chondroitin je súčasťou chrupavky, ktorá dáva kĺbom svoju silu a elasticitu pri pohlcovaní šoku pri mechanickom namáhaní. Taktiež absorbuje tekutinu do okolitého spojivového tkaniva a pomáha pri vytváraní  novej chrupavky. Nachádza sa aj vo vašich medzistavcových platničkách.

Bohužiaľ niektorí ľudia vekom strácajú schopnosť vytvárať dostatočné hladiny glukosamínu. Tým chrupavka stráca svoju pružnosť a schopnosť tlmiť nárazy. Výsledkom tohto procesu môže byť osteoartróza kolenných, bedrových, ramenných alebo i stavcových kĺbov chrbtice.

 

vyzivovy-doplnok-pre-klby

 

Preto ako vhodné riešenie pre výživu na bolesť kĺbov prichádza do úvahy doplnenie nedostatku uvedených látok s obsahom gluksaminu a chondroitinu.

Podľa tvrdení rôznych výrobcov, producentov a aj mnohých lekárov by mali byť kĺby chrbtice ale i inej časti pohybového aparátu po ich užívaní funkčnejšie a stabilnejšie.

Čo podporuje ich tvrdenia?  Viac o tom v nasledujúcom odstavici.

Požívať či nepožívať výživu na bolesť kĺbov a chrbtice?

 

Poďme si teda bližšie rozobrať čí spomínanú výživu na bolesť kĺbov a chrbitce  používať alebo nepoužívať. Hore uvedené doplnky s obsahom glukosaminu a chondroitinu nie sú žiadnou neznámou na trhu už desiatky rokov.

Aj napriek tomu, že neexistuje dlhodobý výskum účinkov týchto výživových doplnkov na bolesť kĺbov a chrbtice, stojí ale za zmienku fakt a tvrdenie ľudí požívajúcich tieto doplnky, že im naozaj pomáhajú.

Čo sa týka podobných výživových doplnkov na bolesť chrbtice a kĺbov existujú tri názorové skupiny ľudí. Prvá hovorí, že im to naozaj pomáha a uľavuje od bolesti. Druhá skupina nepociťuje žiadne zlepšenie a tretia je proti akémukoľvek dlhodobému požívaniu akýchkoľvek doplnov pri chronických problémoch pohybového aparátu.

Da akej patríte vy?

Avšak najlepšia je kombinácia oboch zložiek. Čo potvrdzujú i rôzne výskumy.

 

Úderná kombinácia glukosamínu a chondroitínu

Najsľubnejšie štúdie o použití chondroitinu ukazujú, že chondroitin užívaný s glukosamínom môže zväčšiť pozitívne účinky na redukciu bolesti a zápalu pri osteoartritíde.

Presvedčivým poznatkom je i to, že môže trvať týždne, kým začnú mať znateľný účinok na bolesť a zmiernenie stuhnutosti. Dokonca poskytujú úľavu ešte 3 mesiace po ukončení ich požívania.

Ale zaujímavým a nepopierateľným faktom je, že sú oveľa bezpečnejšie ako nesteroidné protizápalové lieky (NSAID) bežne užívané na osteoartritídu. Vďaka užívaniu glukózamínu a chondroitínu sa môže dokonca znížiť závislosť pacienta na nesteroidné protizápalové lieky.

 

Odprúčanie na záver

Aké mám pre vás odporúčanie? Ak sa predsa len rozhodnete otestovať spomínanú výživu na bolesť kĺbov a chrbticu, tak sa vždy poraďte zo svojim lekárom.

Aj tieto doplnky majú svoje proti. Glukosamin môže spôsobovať nevoľnosť, pálenie záhy alebo hnačky. Rovnako nie je vhodný pre diabetikov. Taktiež ľudia, ktorí berú lieky na riedenie krvi by sa mali vyhýbať chondroitinu.

 

 

kloubus-banner-580x400-b-v02.jpg

Komentáre