Podrobný návod ako zredukovať zápalové ochorenie chrbtice a kĺbov ako sú ischias a artritída 

Čo robiť, ak máte zápalové ochorenia chrbtice (napr. ischias)?

zapalove-ochorenia-chrbtice

Často dostávam otázku, čo robiť pri zápalových ochoreniach chrbtice ako sú:

-osteoartritída
-reumatoidná artritída
-zápal sedacieho nervu (ischias)

Zväčša odporúčam vykonať tieto protizápalové opatrenia:

1. Zredukujte resp úplne vynechajte zápalové jedlá

Jedlá ktoré spôsobujú chronické zápaly sú klobásky, rezne, biela ryža, zemiakové pyré, koly, sladké malinovky a mlieko.

Hneď ako vám zistia zápalové ochorenia chrbtice výrazne obmedzte hore uvedené potraviny.

Ak trpíte veľkými bolesťami, tak Vám odporúčam, aby ste tieto jedná úplne vynechali.

2. Doprajte si ovocie a zeleninu s vysokým obsahom vitamínu C

Ku každému jedlu počas dňa si doprajte ovocie alebo zeleninku.

Najviac Céčka obsahuje paprika, kivi, čerešne, ružičkový kel, jahody, šípky, čierne ríbezle, petržlenová vňaťka,

Rovnako môžete kombinovať s pestrou stravou výživový doplnok vitamín C. Ale ten si rozdeľte napr. 250 mg na raňajky a 250 mg na obed.

A samozrejme keďže je Céčko rozpustné vo vode, tak ho zapite čistou pramenistou vodou.

Poznámka: dostatočné množstvo vitamínu C pomáha redukovať zápaly v tele a hladinu histamínu, ktorý podporuje zápal

TIP na kvalitný prírodný vitamín nájdete na tomto odkaze: VitaCee

3. Jedzte potraviny s vysokým množstvom enzýmov

Najviac enzýmov obsahujú: ananás, kivi, papája, kefír, kyslá kapusta, zázvor, špargľa  a čučoriedky.

Rovnako odporúčam kombinovať tieto potraviny s výživovými doplnkami, ktoré obsahujú proteolytické enzýmy ako sú bromelaín a papain, ktoré podporujú nie len proces trávenia ale aj upokojujú bolesti spôsobené chronickým zápalom.

4. Denne si dožičte kurkumín

Kurkumín sa nachádza v korení kurkuma jeho protizápalové účinky sa porovnávajú s ibuprofénom.
Ak vám nechutí kari vo forme kurkumy, tak si doprajte výživu s vysokokoncentrovaným kurkumínom.

Stačí ak denne skonzumujete 2krát pol lyžičky kurkumy v kombinácii s peprom, ktorý zvyšuje vstrebateľnosť kurkumínu.

Jeden TIP na kvalitný a cenovo prijateľný kurkumín v kombinácii s piperínom nájdete po kliknutí na tento odkaz: KURKUMÍN

5. Jedzte orechy sú bohaté na omega 3 mastné kyseliny a vitamíny B1 a B6

Omega 3 mastné kyseliny rovnako ako vitmíny B1 a B6 majú protizápalové účinky. Tí z Vás, ktorí ste alergický na orechy môžete vyskúšať aj iné potraviny bohaté na uvedené látky.

O aké potraviny ide nájdete v mojom článku na tomto odkaze: Potraviny proti bolesti crbtice

6. Užívajte výživové doplnky obsahujúce glukosamín, chondroitín a MSM

Ak máte väčšie poškodenia kĺbov, tak odporúčam k pestrej strave výživové doplnky s obsahom chondroitínu, glukosamínu a MSM (vysokokoncentrovaná forma síry).

Táto úderná trojkombinácia prináša mnohým trpiacim úľavu od bolesti kĺbov.  Samozrejme je potrebné užívať dlhodobo. Minimálne raz za rok 3 mesiace podľa pokynov výrobcu.

TIP: Tu odporúčam otestovať kvalitný výživový doplnok, ktorého pozitívne účinky sú overené používateľmi. Viac informácii sa dozviete po kliknutí na tento odkaz: KVALITNÁ VÝŽIVA PRE VAŠE KĹBY.

7. Denne sa hýbte alebo cvičte

Vyskúšajte svižnú chôdzu bez paličiek a kývajte rukami. Chôdza by mala trvať minimálne hodinku. Ak Vám chôdza spôsobuje bolesť, tak sa k tej hodinke prepracujte postupne.

Cvičiť by ste mali podľa výsledkov vyšetrenia. Cviky by Vám mali našiť terapeuti alebo lekári na mieru.

Tu odporúčam pre kontrolu terapeutov alebo lekárov, aby ste si zohnali skvelú knihu od špecialistu na pohybový aparát doktora McGilla, ktorý 30 rokov testoval na svojich pacientoch cviky zamerané na odstránenie ischiasu, osteochodnrózy a vysunuté platničky.

Ku knihe sa dostanete kliknutím na tento odkaz: Tajomstvo zdravej chrbtice

8. Vydržte túto protizápalovú  terapiu minimálne 3 až 6 mesiacov

Aby sa Vám chronické zápaly nevrátili, odporúčam natrvalo zmeniť stravovacie návyky. Samozrejme postupne, aby ste zápalu nedali žiadnu šancu znova otravovať Váš život .

Záverom

Ak vydržíte túto protizápalovú stratégiu viac ako tri mesiac je vysokopravdepodobné, že chronický zápal zmizne ako májový sneh.

Samozrejme nehovorím o nejakom zázraku. Vždy je to individuálne. Avšak táto kúra je lepšia ako hltať analgetiká, ktoré poškodzujú srdce a pečeň a neprinášajú z dlhodobého hľadiska žiadnu úľavu od bolesti.

Jeden TIP na úplný záver: Ak by ste mali záujem o podrobnejšiu protizápalovú kúru, tak ju nájdete v knihe od MUDr. Bukovského Návod na prežitie pre ženu (je aj pre muža)

doprajte-si-kurkumin-proti-zapalu

Komentáre