ZMIERNITE si svoje UTRPENIE z BOLESTI CHRBTA len drobnými ZMENAMI v živote.

Stiahnite si e-knihu ZDARMA bez zadania E- MAILU a hneď teraz odhaľte 5 zdravých návykov, vďaka ktorým si výrazne uľavíte od nekonečnej bolesti chrbta.

4 cviky pre úľavu od bolesti krčnej chrbtice

Bolesť krčnej chrbtice

Bolesti krčnej chrbtice v súčasnosti trápia každého tretieho Slováka v produktívnom veku. Množstvo postihnutých touto diagnózou sa alarmujúco zvyšuje.

Príčinou bolesti krčnej chrbtice je vo väčšine prípadoch svalová nerovnováha, ktorá vzniká pri častom sedení alebo jednostrannom zaťažení tela pri špecifických činnostiach (nosenie dieťaťa na jednej strane, montážne práce, práce v stoji (kozmetičky, kaderníčky), práca pri páse alebo práca v častom predklone…..).

Pri hore uvedených činnostiach často dochádza k skráteniu alebo oslabeniu určitých svalových skupín.

Jednotlivé cviky na videách napovedajú, aké svaly by ste mali naťahovať a aké posilňovať, aby ste ich vrátili do pôvodných pozícii a zbavili sa problémov s krčnou chrbticou.

Pozývam vás rovno na cvičenie. Cviky pre úľavu od bolesti krčnej chrbtice cvičte v tom poradí ako idú videjká. Prajem príjemné cvičenie :)

 

1. Cvik proti bolesti krčnej chrbtice –  naťahovanie skrátených prsných svalov

 

Pri tomto cviku si ponaťahujete skrátené prsné svaly. K ich skráteniu často dochádza pri práci za PC, pri sedení v aute a iných jednostranných činnostiach. Ak tieto svaly uvolníte, tak odľahčíte aj krčným svalom v oblasti šije.

Sadnite si na päty tak ako na videu. Mierne sa predklonte a dlane položte na fitloptu. Začnite rolovať smerom dopredu. V dolnej časti chrbta sa neprehýbajte. V natiahnutí vydrže 3 sekundy a potom sa vráťťe späť. Takto zopakujte 8 až 10-krát. Cvik cvičte minimálne raz denne.

 

 

2. Cvik proti bolesti krčnej chrbtice –  rozhýbanie prvého krčného stavca a natiahnutie svalov krku

Vďaka cviku na videu si zmobilizujete prvý krčný stavec (C1 -ATLAS) a natiahnete svaly krku.

Sadnite si na fitloptu alebo stoličku a hlavu vytiahnite mierne hore do neba, prekrížte ruky na prsiach a bradu posúvajte smerom ku krku. Tak ako by ste chceli vytvoriť tri brady. Zopakujte minimálne 10-krát. Cvik vykonávajte minimálne raz denne.

 

 

3. Cvik proti bolesti krčnej chrbtice –  natiahnutie horného trapezového svalu

Vďaka cviku na videu si natiahnete často skrátený horný trapézový sval.

Sadnite si na stoličku. Zohnite hlavu dopredu a zatlačte bradu do jamky na krku. Vystrite ruky a vydrže najprv 30 sekúnd a zopakujte ešte raz v trvaní 20 sekúnd. Cvik vykonávajte minimálne raz denne.

 

4. Cvik proti bolesti krčnej chrbtice –  posilnenie oslabených medzilopatkových svalov

 

Vďaka cviku na videu si posilníte oslabené medzilopatkové svaly.

Sadnite si na fitloptu alebo na stoličku. Upažte ruky, tak ako na videu a rotujte s vysrčeným palcom resp. vytáčajte smerom von. Pri vytáčaní smerom von napnite medzilopatkové svaly a lopatky sa snažte priťahovať smerom k sebe dole. Vo vytočení vydržete 3 sekundy a opakujte 10 krát.

 

Záver

Výborne. :)……cviky máte za sebou alebo niektorí ešte len pred sebou. Zo začiatku ich cvičte pomaly a opatrne. Pri strečingu choďte len do ťahu nie do bolesti. Cvičenie musí byť príjemné a nesmie bolieť. Ak máte štrukturálne poruchy (napr. vyskočené platničky), tak cviky konzultujte s lekárom. Postupne si môžete pridávať počet opakovaní alebo série.

 

TIP: Viac zdravotných cvikov na videách ZDARMA nájdete na tomto linku: KLINITE A CVIČTE :)

Komentáre