Prečo vápnik (Ca) kombinovať s vitamínom D3 a K2? (pre vás, ktorých trápi osteoporóza)

Samotné užívanie výživového doplnku s obsahom vápnika (kalcium – Ca) často nestačí. Ak chcete čo najviac využiť silu vápnika, tak ho musíte nasmerovať tam, kde je potrebný. To znamená priamo do tvrdých tkanív – ako sú kĺby a kosti.

Na to, aby ste zabezpečili priamu dopravu vápnika do kostí, odborníci na výživu odporúčajú užívať vápnik spolu s vitamínom K2 a vitamínom D3. 

Prečo by ste si mali dopriať práve túto kombináciu?

Vápnik spolu s vitamínmi K2 a D3 vytvárajú dokonalú kombináciu pre zdravie vašich kostí.

Úlohou vitamínu D3 v tomto procese je zabezpečiť predovšetkým správne vstrebávanie vápnika do krvi. 

Vitamín K2 „dohliada“ na to, aby sa vápnik dostal tam, kde je potrebný. Vďaka vitamínu K2 sa vápnik neukladá v cievach a tkanivách ale smeruje priamo do kostí. 

Aby sa vápnik v kostiach správne zabudoval a aby boli kosti kvalitné, je potrebný osteokalcín. Osteokalcín viaže vápnik. Následne ho umiestňuje a formuje do kostí hlavne vtedy, ak je prítomné dostatočné množstvo vitamínu K2, ktorý ho aktivuje. 

Tipy ako zvýšiť vstrebateľnosť vápnika

Keď užívate vápnik, tak ho nekombinujte s potravou, ktorá obsahuje vysoké množstvo fosforu. Pri jeho nadbytočnom príjme sa vytvárajú nerozpustné soli. 

Príliš nesolte, pretože kuchynská soľ obsahuje sodík, ktorý zvyšuje vylučovanie vápnika z tela. Rovnako by ste sa mali vyhýbať aj minerálnym vodám s vysokým obsahom sodíka.

Nejedzte vápnik spolu so špenátom, kakaom alebo čokoládou, ktoré obsahujú šťavelany (oxaláty) a fytáty. Tie s vápnikom vytvárajú nerozpustné soli. 

Rovnako i vlákniny redukujú vstrebávanie vápnika.

Bielkoviny značne okysľujú vnútorné prostredie, čo spôsobuje uvoľňovanie vápnika z kostí vo zvýšenej miere.

JEDEN TIP na ZÁVER:

Otestujte ZDARMA výživový doplnok s preukázaným účinkom na chrupavky, kosti a svaly (otestovalo už viac ako 2 milióny ľudí po celom svete). Doplnok získate ZDARMA na tomto odkaze UŽ LEN JEDEN KLIK K DOPLNKU ›››

Komentáre