ZMIERNITE si svoje UTRPENIE z BOLESTI CHRBTA len drobnými ZMENAMI v živote.

Stiahnite si e-knihu ZDARMA bez zadania E- MAILU a hneď teraz odhaľte 5 zdravých návykov, vďaka ktorým si výrazne uľavíte od nekonečnej bolesti chrbta.

Dva jednoduché cviky na bolesť sakroiliokálneho skĺbenia

bolesť-sakroiliokálneho-skĺbenia

Bolesť sakroiliakálneho skĺbenia (SI skĺbenia)  dokáže byť veľmi nepríjemné a potrápiť mnohých ľudí. Veľmi dobre poznajú tú nepríjemnú dlhorvajúcu bolesť  v oblasti zadku mamičky čakajúce bábetko. Ale táto bolesť môže ovládnuť kohokoľvek, kto dlhodobo jednostranne zaťažuje svoje telo. Vtedy krehké SI skĺbenie jednoducho nevdrží takút záťaž. Výsledokom môže byť jeho vykĺbenie a následkom blokáda, čo naozaj veľmi bolí..

SI skĺbenie je krížovobedrový kĺb , ktorý sa nachádza v zadnej oblasti panvy. Ide o prechod medzi krížovou kosťou a bedrovou kosťou (viz. úvodný obrázok). Tento kĺb sa odlišuje od ostatných kĺbov tým, že je tvorený dvoma drsnými plochami, ktoré na seba priliehajú. Je to vlastne pevný resp. tuhý kĺb.

Aj napriek tomu, že je toto skĺbeie tuhé dochádza v ňom k pohybu v malom rozsahu. Pri blokáde krížovobedrového kĺbu dochádza k znemožneniu pohybu a vy môžete pocíiť ostrú bolesť v zadku. Tá sa môže prejavovať rôzne: pri chôdzi, pri ležaní alebo pri pohyboch dolných končatín.

Ako zredukovať bolesť sakroiliokálneho skĺbenia?

 

Ak lekár zistí zablokované sakroiliakálne skĺbenie resp. zápal stanoví správny postup liečby. Väčšinou je to kombinácia fyzikálnej liečby (magnetoterapia, ultrazvuk) v kombinácii s mobilzačnými technikami vykonávanými fyzioterapeutom a potom nasledujú cvičenia pre uvoľnenie a spevnenie zablokovaného SI skĺbeia. Dva cviky na uvolnenie napätia v SI skĺbení uvádzam v nasledujúcich videách. Je vhodné poradiť sa s lekárom, či ich už môžete vykonávať.

 

Cviky na bolesť sakroiliokálneho skĺbenia

 

Na videách uvádzam dva cviky pre uvolnenie sakroiliakálneho skĺbenia.

1. cvik: ľahnite si na chrbát. Dajte si loptu medz kolená (overball) a minimálne 10-krát zatlačte, tak ako na videu. Tento cvik je potrebné vykonávať minimálne raz denne.

 

 

2.cvik: Sadnite si na stoličku do dverového otvoru. Zdvihnite nohu a mierne zatlačte do zárubne. Vydržte tlačiť od 5 do 10 sekúnd. Zopakujte 3-krát. Potom vymeňte nohu a zopakujte znova trikrát. Tento cvik vykonávajte minimálne raz denne.

 

 

Záver

Uvedené cviky vykonávajte pravidelne. Len pri pravidlenom cvičení pocítite skorú úľavu. Dôležitá je trpezlivosť a netlačiť na pílu. Cviky najprv vykonávať v miernej intenzite a potom pridávať počet sérii alebo opakovaní. Cviky konzultujte so svojim lekárom.

 

pomocky-pre-redukciu-bolesti-chrbtice

Komentáre