ZMIERNITE si svoje UTRPENIE z BOLESTI CHRBTA len drobnými ZMENAMI v živote.

Stiahnite si e-knihu ZDARMA bez zadania E- MAILU a hneď teraz odhaľte 5 zdravých návykov, vďaka ktorým si výrazne uľavíte od nekonečnej bolesti chrbta.

Trakčné lehátko – chytrá pomôcka pre nápravu vašej chrbtice bez námahy

trakcne-lehatko

Určite je vám známe, že gravitácia (zemská príťažlivosť) je to, čo vás drží pevne na zemi. Gravitácia pôsobí rovnakou silou na všetky časti vášho tela a ťahá ich priamo k zemi.

Aby ste mohli chodiť vzpriamene a prekonali gravitáciu, musíte sa trošku ponamáhať. Stáť a chodiť vzpriamene dokážete len vďaka vašim svalom (väzom, fasciám, šľachám) a kostiam, ktoré pracujú ako jednoliaty tím spoločne.

Lenže v dnešnej dobe má moderné telo menej pohybu alebo naopak je veľmi preťažené(manuálne zamestnania). Preto vaše svaly, väzy a fascie z veľkej časti zabudli, ako správne vykonávať svoju prácu. Vďaka tomu dochádza k zaťaženiu vašich kostí a šliach, čo často vyúsťuje do bolesti kĺbov .

Bolesť pocítite predovšetkým v oblasti chrbtice, kde ústi najviac nervových zakončení. Pôsobením gravitácie dochádza aj k zúženiu medzistavcových platničiek.

Výsledkom pôsobenia gravitácie na vaše telo sú guľatý chrbát, ploché nohy, predsunutá hlava, zúženie medzistavcových priestorov, bolesti medzi lopatkami, zúženie platničiek a ostatné problémy vášho pohybového aparátu.

 

Trakčné lehátko – riešenie pre vašu chrbticu

 

Existuje geniálne riešenie ako gravitáciu oklamať a pomôcť vašim svalom, kostiam i vnútorným orgánom. Jednoducho bude stačiť, ak otočíte vaše telo NARUBY.

Nebojte sa. Nemusíte sa teraz vešať po stromoch, hrazdách a zábradliach. Stačí ak sa vyvalíte do geniálnej veľmi účinnej pomôcky pod názvom trakčné lehátko.

Trakčné lehátko je neuveriteľná rehabilitačno-cvičebná pomôcka. Vďaka nej si zmiernite bolesti chrbta a pohybového aparátu. Pomôže vám dostať vaše svaly, kosti, kĺby a vnútorné orgány do rovnováhy pri obrátenej polohe vášho tela.

V obrátenej polohe na trakčnej lavici sa vaše svaly rýchlo uvoľnia. Chrbtica sa značne natiahne už za pár minút. Toto predĺženie je spôsobené prílevom výživnej tekutiny do jadra platničky, ktoré vyživuje chrupavku.

Pri pravidelnom naťahovaní tela (trakcii) dochádza k regenerácii medzistavcových platničiek, kostí, svalov, väzov a fascií.

Vďaka obrátenej polohe na trakčnom lehátku dochádza k úľave od chronickej bolestí chrbta, k zlepšeniu chybného držania tela, k uzdravovaniu skolióz všetkých stupňov.

Obrátenú polohu na trakčnom lehátku zaujmete jednoducho a pohodlne. Bez akejkoľvek fyzickej námahy si zvolíte rôzne uhly obrátených polôh.

Pri použití trakčného lehátka sa riaďte vlastnými pocitmi. Pri obrátených polohách by ste sa mali cítiť príjemne a komfortne.

Na základe vašich subjektívnych pocitov si zvoľte sklon obrátenej polohy a dobu zotrvania v danej polohe. Lehátko sa naučíte ovládať už po prvých 5 minútach.

 

trakcne-lehatko

 

Pre koho je určená trakčné lehátko a ako sa používa?

 

Trakčné lehátko je vhodné pre všetky vekové kategórie. Slúži na odstránenie nasledujúcich problémov: funkčné poruchy chrbta, chronické bolesti chrbta a pohybového aparátu.

Pri používaní trakčného lehátka by ste sa mali cítiť príjemne a nerobili nič nasilu. Ak vám to spôsobuje väčšiu bolesť, tak nevykonávajte na nej necvičte.

Poloha na trakčnom lehátku by vám mala byť príjemná aby ste dosiahli čo najvyššie účinky.

Pri rovnovážnej polohe dochádza k odľahčeniu celého tela. Ako keby ste boli v beztiažovom stave. Už len pri vodorovnej polohe pôsobia na vaše telo uzdravovacie účinky.

Do šikmých (obrátených polôh) sa dostávajte postupne. Doba v šikmých polohách sa odporúča max 1 min. až 5 min. V úplne kolmých polohách zostaňte maximálne do 1 min. Za túto dobu sa telo dostatočne natiahne a kĺbiky sa uvoľnia a dostanú do rovnovážnych polôh.

Následne sa vráťte do rovnovážnej polohy. V nej zostaňte maximálne 5-8 min. Aj v tejto polohe pretrváva natiahnutie a uvoľnenie tela aj napriek nižšej intenzite zaťaženia.

Toto opakujte v rámci jedného cviku maximálne dvakrát.

Ak počas cviku pociťujete bolesť alebo máte nepríjemné pocity (tlak v hlave, pocit na dávenie …) okamžite sa vráťte do rovnovážnej polohy a nechajte tieto sprievodné javy doznieť.

Pri väčších sprievodných problémoch volíme uhol sklonu lavice čo najmenší, striedavo s polohou rovnovážnou a zvyšujeme ho postupne, aby sa organizmus adaptoval.

Pri návrate zo šikmej polohy do polohy východzej doporučujeme ostať niekoľko minút /2-3/ v polohe rovnovážnej. Frekvenciu a intenzitu používania si volte postupne podľa svojej vlastnej znášanlivosti. Začnite 4xdenne po 5 min.

Po zvyknutí organizmu môžete dobu trakcie predĺžiť a skrátiť počet cvičení napr. 1x denne po cca 15 min.

U starších a chorých ľudí odporúčam začať s polohou rovnovážnou striedavo s polohou mierne šikmou.

Používanie podľa hore uvedených zásad je bezpečné a značne efektívne. Vždy konzultujte použitie trakčného lehátka s odborníkom a lekárom!!!!

Video, ako prebieha cvičenie na trakčnom lehátku

 

Cviky na trakčnom lehátku sa neodporúčajú pre ľudí s nasledujúcimi lekárskymi diagnózami :

– degeneratívne a distrofické zmeny na chrbtici – osteochondróza (protrúzia, hernia disku, spinálna stenóza a ostatné choroby chrbtice súvisiace s osteochondrózou), ak máte tieto diagnózy mohli by ste si trakčným lehátkom vážne poškodiť svoju chrbticu!!!!!!

– vážne srdcové choroby

– ťažké stavy po infarkte myokardu,

–  vrodené srdečné vady

– mozgová mŕtvica

– pri bolestiach hlavy po zápale mozgových blán

– pri výduti mozgu

– zelený zákal očí,

– akútne stavy po zlomeninách stavcov,

– totálna endoprotéza kolien

– po čerstvých operáciách platničiek chrbtice,

– pri hemofílii

– pri ťažkej cukrovke

– stavy po operácii lebky

– stavy po vysokej amputácii jednej dolnej končatiny

– ťažké psychotické stavy /stavy nepríčetnosti a pod./

– trvalo vysoký krvný

– nadmerne zvýšená činnosť štítnej žľazy

– vážne vnútorné ochorenia /napr. kolagenóza, akútne zápaly a ďalšie podľa odporúčaní lekára

Použitie trakčného lehátka vždy konzultujte so svojim lekárom, či je pre vás vhodné.

trakcne-lehatko-irest-praktic

Komentáre