ZMIERNITE si svoje UTRPENIE z BOLESTI CHRBTA len drobnými ZMENAMI v živote.

Stiahnite si e-knihu ZDARMA bez zadania E- MAILU a hneď teraz odhaľte 5 zdravých návykov, vďaka ktorým si výrazne uľavíte od nekonečnej bolesti chrbta.

Strečing skrátených svalov chrbta – vzpriamovačov trupu

strecing-skratenych-svalov-chrbta

Na obrázku je žltou farbou vyznačená tretia vrstva svalov chrbta, ktorým všeobecne hovoríme vzpriamovače trupu. Sa tiahnu vertikálne od dolnej časti chrbtice až smerom ku krčnej chrbtici.

Ich funkcia vyplýva z ich názvu. Majú za úlohu udržať váš chrbát resp. trup vzpriamene. Lenže pri zlom používaní tela dochádza v mnohých prípadoch k poruche funkcie vzpriamovačov trupu.

 

Čo vzpriamovačom trupu najviac škodí?

 

Vzpriamovače sú veľmi citlivé svaly. Nie sú to dynamické ale statické svaly. Nemajú toľko síl, aby zvládali dlhodobé preťaženie.

Vzpriamovače sú náchylné ku skráteniu, ktoré vzniká pri ich preťažení.

Vyslovene neznášajú jednostranne zaťažované alebo preťažované pozície tela ako sú: dlhdobé sedenie, (za PC, v aute, na bicykli..) práca v predklone (napr. ukladanie tovaru do regálov, práca pri páse, kaderníčky, holiči a iné zamestnania….) alebo zdvíhanie ťažkých bremien.

Je jedno či sedíte alebo pracujete manuálne. Obe skupiny sú ohrozené!!!!

 

Ako riešiť skrátené vzpriamovače trupu?

 

Riešenie je jednoduché. Stačí skrátené svaly ponaťahovať. Ideálnym riešením je naťahovať ešte pred tým, kým idete do práce. Hovorí sa. Kto naťahuje predchádza bolesti a problémom.

Je to podobne, ako keby ste išli športovať. Aj pred športom je potrebná rozcvička, aby športovec podal čo najlepší výkon.

A potom aj po práci. Ak máte čas môžete naťahovať aj v robote. Viem, že každý nemá také možnosti ale stačí naozaj len pár minút strečingu.

Ale dosť bolo teórie. Jednoducho si urobte strečing skrátených svalov chrbta podľa dole uvedených videí.

 

Videá – strečing skrátených svalov chrbta

 

1.videocvik – strečing skrátených svalov chrbta v sede na zemi

 

Cvik vykonávame v sede. Sadnite si na podložku. Pokrčte nohy v kolenách a vystrite chrbát. Chyťte sa oboma rukami v podkolení.

Najprv sa nadýchnite a následne pri výdychu sa predkloňte podľa videa tak, že dáte hlavu medzi kolená. V tetjo predklonenej pozícii vydrže 2 sekundy a potom sa znova narovnajte.

Vykonajte 6 až 10 opakovaní. Minimálne 2 série.

 

 

2.videocvik – strečing skrátených svalov chrbta v sede na stoličke

 

Sadnite si na stoličku a predklonte sa dopredu ako na videu. V predklone vydržte maximálne 2 sekundy a vráťte sa späť do sedu s vyrovnaným chrbtom. Zopakujte 6 až 10 krát.

 

 

3. videocvik – strečing skrátených svalov chrbta na trakčnom lehátku

 

Strečin vzpriamovačov trupu môže vykonať i vďaka trakčnej lavici. Stačí si ľahnúť a prevráť maximálne do 30 stupňov a vydržať 5 minút. Viac nie je potrebné.

 

 

Záverom

 

Jednotlivé cviky môžete vykonávať za sebou alebo aj jednotlivo. Pravidlenosť nie len ruže prináša ale aj úľavu od bolesti chrbtice. Prajem vám príjemné cvičenie.

 

TIP: Ďalšie cviky nájdete na mojom YOUTUBE KANÁLI ZDARMA

 

 

Komentáre