ZMIERNITE si svoje UTRPENIE z BOLESTI CHRBTA len drobnými ZMENAMI v živote.

Stiahnite si e-knihu ZDARMA bez zadania E- MAILU a hneď teraz odhaľte 5 zdravých návykov, vďaka ktorým si výrazne uľavíte od nekonečnej bolesti chrbta.

Bosá chôdza na bolesť chrbtice?

bosa-chodza-na-bolest-chrbtice

Trápi Vás bolesť chrbtice dlhú dobu? Ak áno, tak sa bez váhania  vyzujte a nechajte svoje chodidlá oddychovať!

Nie, teraz naozaj nevtipkujem. Bosá chôdza patrí medzi prirodzené pohyby človeka. Pri chôdzi naboso prejde cez nervové dráhy chodidiel až 70% informácií o pohybe tela do Vášho centra myslenia – mozgu.

Čím je kontakt Vášho chodidla priamejší so zemou, tým prirodzenejší je pohyb aj odozva tela na prostredie, v ktorom sa pohybujete.

Prečo je bosá chôdza taká úžasná?

Vďaka chodeniu naboso formujete Váš postoj a rovnako aj správny spôsob chôdze. Pri chôdzi naboso dochádza k vyrovnaniu chrbtice smerom nahor a zachovaniu jej zdravej biomechaniky.

Hurááááá!!!!! Dovolenky už začali. Ideálny čas na oddych Vašich ubolených chodidiel, ktoré sa dočkajú vyslobodenia od neforemných tvrdých topánok.

Konečne si Vaše chodidlá vychutnajú elektrizujúce šteklenie chodením po piesku, tráve alebo malých okruhliakoch.

Ak nemáte takéto možnosti, tak nevadí. Použite rôzne masážne alebo pichľavé pomôcky alebo zožeňte si bosé topánky.

Wau je to nádherný pocit úľavy od stiesneného priestoru v neforemných topánkach. Škoda, že je to len krátka doba z celého roku, kedy doprajete svojim chodidlám trošku oddychu a slobody.

Ale ak si z chodenia naboso urobíte denný návyk, tak sa začnú diať malé zázraky.

Pravidelná bosá chôdza  posilní Váš sebavedomý postoj k životu. Budete vyrovnanejší a odolnejší voči stresom dnešnej rýchlej  doby.

Pri chôdzi naboso si dávate väčší pozor na čo stúpate a to pomáha zlepšovať nie len  stabilitu Vášho chrbta ale i celého tela.

Ale ak pri bosej chôdzi pociťujete bolesť, pravdepodobne Vaše telo niečo trápi a je najvyšší čas rozmasírovať chodidlá pravidelným chodením naboso.

Ľudia v civilizovanom svete si príliš zvykli na chodenie v tvrdých topánkach, čoho výsledkom sú rôzne zdravotné problémy. Pretože bosá chôdza  je v súčasnej hektickej dobe možná len výnimočne.

Tipy ako na chodidlá, aby sa zachovala zdravá chrbtica

-vytvorte si denný návyk chôdze naboso (minimálne 10 minút denne)

-odporúčam bosú chôdzu po piesku, pokosenej tráve alebo okruhliakoch

-ak nemáte čas a možnosť chodiť po piesku, tráve …, tak využite špeciálne masážne podložky resp. pomôcky  alebo nasypte piesok alebo štrk do vreca a stepujte chvíľočku po ich povrchu alebo jemnou kefou si masírujte chodidlá

-používajte topánky, ktoré sú pružné a doprajú dostatok priestoru Vašim prstom (tu odporúčam nosiť tzv. bosé topánky)

-raz začas si doprajte reflexnú masáž chodidiel alebo si klenbu chodidiel premasírujte tenisovou loptičkou alebo Iplikátorom

-na zahriatie a uvoľnenie chodidiel môžete stepovať v snehu, studenej vode

-doprajte si denne pár relaxačných cvikov na chodidlá

Aké zdravotné výsledky môžete docieliť vďaka bosej chôdzi?

-redukciu až úplné odstránenie bolesti chrbtice

-podporu krvného obehu a reguláciu krvného tlaku

-regeneráciu medzistavcových platničiek

-posilnenie imunity a naštartovanie uzdravovacích mechanizmov Vášho tela

-vyššiu odolnosť voči stresu

-stimulácia reflexných bodov na chodidlách a uvoľnenie blokád vo vašom tele

-výrazné zlepšenie koncentrácie

-oddych a slobodu pre Vás a Vaše chodidlá

Záverom

Dajte Vaším chodidlám voľnosť a telo sa Vám odmení zdravým chrbtom. Možno niektorí z Vás sa budete musieť naučiť správne chodiť. Ja odporúčam chodiť svižnejším krokom a bez paličiek. Vtedy je chôdza prirodzenejšia a zdravšia.

Chôdzu ako súčasť liečby chrbtice odporúča i svetoznámy lekár McGill vo svojej knihe Mechanika chrbta, kde podrobnejšie vysvetľuje  ako chodiť a prečo chodiť.

Prajem Vám príjemný relax pri chôdzi naboso 🙂

zdravotna-stolicka-spinergo-setri platnicky

Komentáre